Existuje viacero možností ktoré pomáhajú získavať nových potenciálnych zákazníkov pre akékoľvek podnikanie.
Jednou zo stratégií ako osloviť cieľovú skupinu online, je vytvoriť súťaž o hodnotné ceny, ktorá sa bude virálne „sama“ a bez ďalšieho potrebného marketingu a platených reklám, zdielať medzi ostatných ľudí.
Funguje to nasledovne:
Keď som vyhlasoval prvú súťaž na svojom blogu s cieľom zvýšiť sledovanosť tejto stránky (súťaž o licenciu kurzu pre rýchle a efektívne čítanie), narazil som na nasledovný problém.
Vedel som síce priviesť na svoju stránku návštevníkov cez svoje kanály. No predpokladal som, že táto informácia sa rozšíri medzi ďalších a ďalších ľudí sama od seba. No nestalo sa tak!
Problém bol ten že ľudia ktorí sa prihlásili do súťaže nemali motiváciu zdieľať informáciu o tejto súťaži práve z dôvodu, že šance na ich výhru by sa znížili.
Existuje však nástroj ktorý motivuje takýchto návštevníkov stránky, aby zdieľali informáciu o tvojej súťaži čím ďalej. Týmto spôsobom sa povedomie o tvojej stránke rozšíri medzi veľké množstvo ľudí a to tam, kde by si pôvodne nemal dosah.
Akým spôsobom chcem takto osloviť svojich potenciálnych zákazníkov ja osobne?
Na svojej stránke učím programovanie v programovacom jazyku SAP ABAP, budem teda ponúkať niekoľko licencií zdarma na kompletný výukový program.
Táto cena sama o sebe priláka ľudí, ktorí majú záujem o učenie sa programovania v tomto programovacom jazyku.
Každý nový návštevník dostane pridelený unikátny link, ktorý zdieľa medzi svojich známych.
Na to, aby súťažiaci túto cenu získali je pre nich potrebné zdieľať informáciu o tomto programe, medzi čo najviac svojich ľudí vo svojom okolí. Ľudia ktorí motivujú najviac svojich známych na zapojenie sa do tejto súťaže (musí prebehnúť registrácia emailom) budú ocenení hlavnou cenou.
Čo však môže nastať je to, že ľudia ktorí sa zapoja do súťaže neskôr, prípadne nemajú také široké okolie svojich známych, ktorí by mohli mať reálny záujem o zapojenie sa do súťaže môžu sa ľahko demotivovať a nezdieľať túto informáciu ďalej.
Vyriešiť sa to dá takým spôsobom, že niekoľko cien bude môcť vyhrať zopár náhodných ľudí, ktorí sa zapojili do tejto súťaže. A to tým, že šanca na výhru sa zvyšuje, čím viac ľudí dokáže konkrétny človek motivovať, aby sa zaregistrovali do tejto súťaže.
Tu je výber nástrojov, ktoré ponúkajú takéto virálne zdieľanie obsahu:
– http://vyper.io/ – Vyper ponúka súťaž o ich virálny software zdarma
– https://kingsumo.com – je wordpress plugin na virálne získavanie kontaktov pre potenciálnych zákazníkov
– http://gleam.io – platená služba, avšak ponúkajú niektoré obmedzené funkcie zdarma na vyskúšanie
Samozrejme existuje viacero takýchto riešení. V tomto článku som spomenul len tie, s ktorými mám nejaké skúsenosti.
Neskôr napíšem recenzie a porovnania roznych nástrojov.
Ak chceš vidieť ako takáto súťaž vyzerá v praxi v službe Vyper, choď na túto stránku.
Na nej sa môžeš priamo zapojiť do súťaže o ich virálny softvér + o mnoho ďalších licencií na online nástroje úplne zdarma.
Je to momentálne aktuálna súťaž, trvajúca do 25.2.
Do tejto súťaže sa môže zapojiť zdarma aj ty.
Ako sa zapojiť?
Choď na stránku http://vy.tc/cb5NT79 a klikni na zelené tlačítko „GET THIS“.
Následne zadaj svoje meno a emailovú adresu a do súťaže si automaticky zapojený
Softvér máš možnosť vyhrať náhodným vyžrebovaním, alebo získavaním ďalších kontaktov.